403 Podnebje, prst, rastlinstvo, živalstvo in voda v Sloveniji kot dejavnik za življenje
Cilji:
Dijaki/dijakinje:
- razložijo vpliv podnebnih dejavnikov na podnebje v Sloveniji;
- ob analizi klimogramov opredelijo, primerjajo in pokažejo na zemljevidu značilne tipe podnebja in rastlinstva v Sloveniji;
- poznajo nekaj značilnih prsti;
- opišejo značilnosti bioklimatskih višinskih pasov;
- vrednotijo vlogo gozdov za človeka in njegove dejavnosti na različnih območjih v Sloveniji (in domači pokrajini);
- navedejo dejavnike, ki najbolj ogrožajo gozdove na posameznih območjih v Sloveniji;
- razložijo pojave, ki jih uvrščamo med ujme, in navedejo primere najpogostejših ujm v Sloveniji (in domači pokrajini), njihove učinke in vzroke zanje;
- opišejo rečno mrežo v Sloveniji;
- na podlagi hidrogramov sklepajo o pretočnih režimih slovenskih rek ter razložijo dejavnike, ki vplivajo na tip režima;
- razložijo značilnosti kraških rek in utemeljijo nujnost njihovega varovanja pred onesnaževanjem;
- ob primeru iz Slovenije pojasnijo pomen podtalnice;
- z ustrezno karto razložijo kakovost vode v slovenskih rekah in sklepajo o vzrokih onesnaženosti;
- imenujejo in pokažejo na zemljevidu največja slovenska jezera, jih opredelijo po nastanku in ocenijo njihov pomen za turizem;
- navedejo največja mokrišča v Sloveniji in njihov pomen za življenje;
- ob tematskem zemljevidu ugotovijo glavna poplavna območja ob rekah;
- opišejo glavne značilnosti slovenskega morja in razložijo njegov pomen za naravno in družbeno okolje;
- navedejo primere vpliva človeka na izbrane rastlinske ali živalske vrste v Sloveniji;
- izbirajo ključne podatke o podnebju za izbrane meteorološke postaje za različna podnebna območja Slovenije, jih ustrezno obdelajo in pripravijo poročilo (vaja ali naloga, plakat, krajši referat ipd.);
- opišejo podnebne spremembe v Sloveniji.
Naloga:
Dijak/dijakinja prebere ustrezna poglavja v učbeniku, pregleda gradivo in:
- odgovori na vprašanja ter reši naloge na delovnem listu;
- izpolnjen delovni list v različici *.doc, *.pdf, ali *.jpg odloži v spletno učilnico, e-listovnik ali ga po e-pošti pošlje učitelju. Opravljeno nalogo lahko predstavi prek videokonference;
- glede na merila lahko samovrednoti izdelek in ugotovi, katere druge vire bi še uporabil in kako bi se morebiti drugače učil, da bi bolje ali hitreje dosegel/dosegla cilje.
Tematski sklop | Delovni listi | Viri in strategije | Pričakovani dosežki / rezultati in merila |
Podnebje, prst in rastlinstvo v Sloveniji | Delovni list | Viri | Dosežki |
Voda v Sloveniji | Delovni list |