301 Splošno – geografske značilnosti Evrope

 

Cilji:

Dijaki/dijakinje:

  • razložijo pojem Evropa, se seznanijo z merili za možne geografske členitve Evrope, primerjajo jo z drugimi celinami po velikosti, številu prebivalstva in gostoti poselitve;
  • opredelijo lego Evrope glede na toplotne pasove in preostale celine;
  • na zemljevidu politične razdelitve pokažejo evropske države in njihova glavna mesta; na zemljevidu pokažejo velike geografske enote in naštejejo države, ki so v njih;
  • opredelijo poglavitne značilnosti geološke zgradbe Evrope in na zemljevidu pokažejo stara gorovja, plošče in ščite;
  • na zemljevidu pokažejo in imenujejo pomembnejše (večje) gorske sisteme, nižine in kotline ter opišejo njihov nastanek;
  • opišejo dejavnike, ki vplivajo na podnebje in rastlinstvo v Evropi; imenujejo in opišejo različne tipe podnebij v Evropi; s tematskimi zemljevidi in slikovnim gradivom opišejo značilne tipe naravnega rastlinstva v Evropi v različnih podnebnih razmerah in   vlogo človeka pri   ohranjanju oziroma spreminjanju naravnega rastlinstva;
  • ob izbranem primeru označijo pomen jezer za turizem v Evropi;
  • spoznajo osnovne značilnosti in sodobne probleme kmetijstva; poznajo pomen skupne kmetijske politike v Evropski uniji (EU);
  • spoznajo pomen energijskih virov in problem energetske oskrbe Evrope;
  • spoznajo pomen turizma za gospodarski razvoj izbranih regij;
  • spoznajo razlike v gospodarskem razvoju med središčnimi in obrobnimi območji;
  • na zemljevidu poiščejo najgosteje poseljena območja in razložijo vzroke za takšno razporeditev prebivalstva; naštejejo in razložijo vzroke za migracijske tokove v Evropi v obdobju po drugi svetovni vojni;
  • ugotovijo in analizirajo izbrane okoljsko-prostorske probleme ter nakažejo rešitve;
  • razložijo cilje   povezovanja evropskih držav v različne skupnosti na državni in regionalni ravni; spoznajo nastanek, razvoj, širitev in delovanje EU; opišejo probleme novonastalih multikulturnih okolij (šolstvo, zaposlovanje, verski obredi);
  • razložijo stopnjo in obseg degradacije geografskega okolja v Evropi;
  • na podlagi podatkov prepoznajo in razložijo razlike med državam.

Naloga:

Dijak/dijakinja prebere ustrezna poglavja v učbeniku, pregleda gradivo in:

  • odgovori na vprašanja ter reši naloge na delovnem listu;
  • izpolnjen delovni list v različici *.doc, *.pdf, ali *.jpg odloži v spletno učilnico, e-listovnik ali ga po e-pošti pošlje učitelju. Opravljeno nalogo lahko predstavi prek videokonference;
  • glede na merila lahko samovrednoti izdelek in ugotovi, katere druge vire bi še uporabil in kako bi se morebiti drugače učil, da bi bolje ali hitreje dosegel/dosegla cilje.

 

Tematski sklop Delovni listi Viri in strategije Pričakovani dosežki/ rezultati in merila
       
Naravnogeografske značilnosti Evrope  Delovni list  Viri  Dosežki
Družbenogeografske značilnosti Evrope Delovni list  Viri  Dosežki