403 Podnebje, prst, rastlinstvo, živalstvo in voda v Sloveniji kot dejavnik za življenje

 

Cilji:

Dijaki/dijakinje:

  • razložijo vpliv podnebnih dejavnikov na podnebje v Sloveniji;
  • ob analizi klimogramov opredelijo, primerjajo in pokažejo na  zemljevidu značilne tipe    podnebja in rastlinstva v Sloveniji;
  • poznajo nekaj značilnih prsti;
  • opišejo značilnosti bioklimatskih višinskih pasov;
  • vrednotijo vlogo gozdov za človeka in  njegove dejavnosti na   različnih območjih v  Sloveniji (in domači pokrajini);
  • navedejo dejavnike, ki najbolj ogrožajo gozdove na posameznih območjih v Sloveniji;
  • razložijo pojave, ki jih  uvrščamo med    ujme, in  navedejo primere najpogostejših ujm    v  Sloveniji (in domači pokrajini), njihove učinke in vzroke zanje;
  • opišejo rečno mrežo v Sloveniji;
  • na podlagi hidrogramov sklepajo o  pretočnih režimih slovenskih rek ter razložijo dejavnike, ki vplivajo na tip režima;
  • razložijo značilnosti kraških rek in utemeljijo nujnost njihovega varovanja pred onesnaževanjem;
  • ob primeru iz Slovenije pojasnijo pomen podtalnice;
  • z ustrezno karto razložijo kakovost vode    v slovenskih rekah in  sklepajo o vzrokih onesnaženosti;
  • imenujejo in pokažejo na   zemljevidu največja slovenska jezera, jih   opredelijo po   nastanku in ocenijo njihov pomen za turizem;
  • navedejo največja mokrišča v Sloveniji in njihov pomen za življenje;
  • ob tematskem zemljevidu ugotovijo glavna poplavna območja ob rekah;
  • opišejo glavne značilnosti slovenskega morja in razložijo njegov pomen za   naravno in  družbeno okolje;
  • navedejo primere vpliva človeka na izbrane rastlinske ali živalske vrste v Sloveniji;
  • izbirajo ključne podatke o podnebju za izbrane meteorološke postaje za različna podnebna območja Slovenije, jih ustrezno obdelajo in pripravijo poročilo (vaja ali naloga, plakat, krajši referat ipd.);
  • opišejo podnebne spremembe v Sloveniji.
Rjava obrečna prst. Foto: A. Polšak

 

Naloga:

Dijak/dijakinja prebere ustrezna poglavja v učbeniku, pregleda gradivo in:

  • odgovori na vprašanja ter reši naloge na delovnem listu;
  • izpolnjen delovni list v različici *.doc, *.pdf, ali *.jpg odloži v spletno učilnico, e-listovnik ali ga po e-pošti pošlje učitelju. Opravljeno nalogo lahko predstavi prek videokonference;
  • glede na merila lahko samovrednoti izdelek in ugotovi, katere druge vire bi še uporabil in kako bi se morebiti drugače učil, da bi bolje ali hitreje dosegel/dosegla cilje.

 

Tematski sklop Delovni listi Viri in strategije Pričakovani dosežki / rezultati in merila
     
Podnebje, prst in rastlinstvo v Sloveniji  Delovni list  Viri  Dosežki
Voda v Sloveniji                     Delovni list